درب ضد انفجار


Project Description
درب ضد انفجار دولنگه
More Information

درب ضد انفجار گنجینه

هیچ مدرک دانشگاهی در مهندسی انفجار وجود ندارد. این تخصص را می توان فقط در "دنیای واقعی" آموخت و حتی در آنجا، تنها تعداد معدودی از افراد تجربه این را دارند که به عنوان متخصص در نظر گرفته شوند هنگامی که شرکت گنجینه مهر پارس تصمیم گرفت در سال 1362 ساخت درب های مقاوم در برابر انفجار را آغاز کند، با همه کسانی که اطلاعاتی در مورد موضوع داشتند، صحبت کردیم و سپس به این نتیجه رسیدیم که باید محصولی بسازیم که کیفیت بسیار بالایی داشته باشند. مقاومت در برابر انفجار مورد نیاز را می توان با نصب درب‌هایی که می توانند بارهای فشار را تحمل کنند، فراهم نمود. درب‌های ضد‌ انفجاری یک عنصر مهم در محدود کردن عواقب انفجار هستند. یک اصل مهم باید در هر مکان صنعتی یا حساسی صادق باشد: حفاظت از مکان صنعتی در مقابل انفجار نباید به هیچ عنوان نادیده گرفته شود و چالشی که در این راه وجود دارد این است که درب ضد انفجار صنعتی را باید ساخت که هم امنیت را حفظ کند و هم قیمت مناسبی داشته باشد. چالش دیگر هزینه مربوط به حمل و نقل درب های صنعتی می باشد . دیوارهای داخلی یک درب ضد انفجار باید از موادی ساخته شود که در هنگام وقوع انفجار ، دیوارهای خارجی به سمت داخل خم شوند. که این مولفه ساده میتواند جان پرسنل و یا اماکن را در مقابل انفجار تا حد زیادی حفظ نماید. مهندسی و ساخت درب ضد انفجار یک صنعت بسیار تخصصی است که مبتنی بر استانداردهای مهندسی بسیار دقیق است، اما هنگامی که در اصول کار خوب عمل کنید ، نتیجه ای که میگیرید بسیار جذاب خواهد بود باید همواره در نظر داشت که انتخاب درب مناسب برای اماکن صنعتی و حساس مثل پالایشگاه ها و پتروشیمی ها و حتی مترو ها به معنی انتخاب مرگ یا زندگی می باشد و از این رو تولید درب صنعتی مناسب یک امر حیاتی میتواند باشد. در صنعت ساخت درب صنعتی مقاوم در برابر انفجار، ما اصطلاح "سطح پاسخ" را همیشه مد نظر قرار میدهیم و فرض می کنیم همه می دانند منظور از آن چیست. و شاید همه شرکت های تولید درب صنعتی این کار را انجام دهند، اما تفاوت بین یک درب صنعتی ضد انفجار با واکنش کم و یک درب ضد انفجار با واکنش بالا می تواند به معنای تفاوت زندگی و مرگ باشد ، بنابراین ارزش بررسی دقیق تر دارد، حتی اگر از قبل اصول را می دانید و همیشه این باید به خاطر باشد که "سطح پاسخ" با "سطح خسارت" برابر است. سطح پاسخ ، رتبه بندی هایی است كه توسط انجمن مهندسان عمران آمریكا (ASCE) ایجاد شده است تا میزان منابع تعمیر مورد نیاز پس از انفجار را به یك درب اختصاص دهد. توضیحات آنها شامل موارد زیر است:
  •     پاسخ کم - آسیب به ساختمان / قطعه محلی؛ از ساختمان می توان استفاده کرد، اما برای بازگرداندن یکپارچگی مکانی که درب نصب شده، تعمیرات لازم است. و کل هزینه تعمیرات متوسط میباشد.
  •     پاسخ متوسط ​​- آسیب گسترده در ساختمان / مؤلفه؛ ساختمان تا زمان تعمیر قابل استفاده نیست. و هزینه کل تعمیرات قابل توجه است.
  •     پاسخ زیاد - ساختمان / مؤلفه؛ تمامیت ساختاری را از دست داده است. ساختمان ممکن است به دلیل شرایط محیطی از بین برود. و هزینه کل تعمیرات به هزینه جایگزینی ساختمان نزدیک می شود.
 عبارت "سطح خسارت" را برای "سطح پاسخ" جایگزین کنید و تصویر فوری از معنای این رتبه بندی به شما می دهد. با توجه به گزینه های آسیب کم ، آسیب متوسط ​​و آسیب زیاد، بدیهی است که شما نمی خواهید در منطقه ای که در اثر یک انفجار بسیار آسیب میبیند کار کنید.در یک تأسیسات پتروشیمی، تلفات تنها یکی از مشکلات بسیاری است که در شرایط واکنش بالا با آن روبرو خواهید شد. در GmpSafes، درب های خود را طوری ساخته ایم که گویی خودمان از آنها استفاده خواهیم کرد. اگر هدف شما محافظت از پرسنل و منابع است ، باید از خود بپرسید "آیا پاسخ بالا به اندازه کافی قانع کننده است؟".برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سطوح پاسخ و درب های مقاوم در برابر انفجار، با یکی از کارشناسان ما صحبت کنید. همه روزه مدیران فروش ما در این زمینه و در مورد درب های مقاوم در برابر انفجار با مشتریان و مشتریان بالقوه صحبت می کنند. این به طور بالقوه صدها جلسه در سال است. تیم ما از متخصصان موضوع در ساختارهای مقاوم در برابر انفجار تشکیل شده است. هنگامی که مقاومت در برابر انفجار مطرح می شود ، ما به عنوان رهبر این صنعت شناخته می شویم، اما هنوز هم از ما سؤال می شود "برخی دیگر از تامین کنندگان این صنعت چه کسانی هستند؟" ما مفتخریم که با بسیاری از متخصصان آگاه در زمینه ایمنی کار میکنیم و می دانیم وقتی صحبت از درب هایی با مقاومت در برابر انفجار می شود ، همه گزینه ها باید بررسی شوند. ما نیز صادق هستیم و تظاهر نخواهیم کرد که تأمین کنندگان دیگر در صنعت ما وجود ندارند، بنابراین، در اینجا لیستی از تعدادی از دیگر تولیدکنندگان و سازندگان درب های مقاوم در برابر انفجار در صنعت وجود دارد که  اغلب آنها را می بینیم یا می شنویم  

درب های ضد انفجار

اگرچه هیچ مقرراتی برای طراحی و ساخت درب های مقاوم در برابر انفجار وجود ندارد، اما بسیاری از ما در تلاش برای رسیدن به آن هدف هستیم. در این میان ، لیستی از سؤالاتی که همه باید قبل از خرید درب صنعتی ضد انفجار بپرسند، آورده شده است.
  1. آیا درب توسط یک متخصص انفجار طراحی و آزمایش شده است؟
علم طراحی مقاوم در برابر انفجار هنوز هم جدید محسوب می شود و فقط گروه کوچکی از متخصصان طرح های آنها را آزمایش کرده اند. اطمینان حاصل کنید که طراحی از صفحه طراحی خارج شده است و تحت نظارت یک مهندس معتبر، آزمایش انفجار موفقیت آمیز است که شرکت گنجینه مهر پارس از متخصصین خبره برای طراحی وآزمایش درب های صنعتی بهره میبرد.
  1. آیا گزارش های تست انفجار خاص و قطعی هستند؟
. هنگام بررسی گزارش های تست انفجار، به امتیازات psi توجه ویژه ای داشته باشید زیرا برنامه های مختلف خواستار مشخصات مختلف هستند. آزمایشگاه که در کنار پشت ضربه قرار دارد، باید دارای امتیاز بالاتری مانند 8 psi باشد، در حالی که یک محافظ که در محیط تأسیسات شما قرار دارد ممکن است فقط به امتیاز 3 تا 5-psi احتیاج داشته باشد
  1. آیا سطح پاسخ توانایی خود را برای نجات انسانها و اماکن را نشان می دهد؟
همانطور که در سوال دو ذکر شد، تفسیر رتبه ها همه چیز است. یک فروشنده می تواند ادعا کند محصول آن آزمایش شده است (و شاید آن را آزمایش کرده باشد). رتبه بندی سطح پاسخ توسط انجمن مهندسین عمران آمریکا برای پیش بینی میزان وسایل تعمیر مورد نیاز پس از انفجار تعیین شده است. این نکته مهم است: پاسخ بالا برابر با صدمه زیاد است، بنابراین مطالعه جدول سطح پاسخ بسیار مهم است ، پس از آن نگاه بسیار دقیق به امتیاز پاسخ برای یک psi داده شده (همانطور که با آزمایش واقعی انفجار ثابت می شود) کنید. هنگامی که به خرید درب صنعتی می روید، مهم است که سؤالات مستدل بپرسید و انتظار پاسخ های علمی و مستدلی را باید داشته باشید. آنچه که واقعاً باید نظر شما را جلب کند، یافتن فروشنده ای است که متعهد به انجام درست کار باشد و این تعهد در اسناد فروشنده قابل مشاهده خواهد بود.

مشخصات درب ضد انفجار

درب‌های مقاوم در برابر انفجار می توانند انفجارهای بسیار بالایی را پشت سر بگذارند. صرف نظر از این که آیا این امر منجر به فشار مثبت انفجاری 5.0 bar، 72.5 psi یا بار فشار 500 kN / m² می شوند، حفاظت در برابر این بارهای انفجاری بالا در نسخه استاندارد درب های صنعتی در حال حاضر امکان پذیر است. لطفا برای مشاوره با مشاوران ما تماس بگیرید. مشاوران ما در اجرای درب‌های مقاوم در برابر انفجار بسیار با تجربه در پروژه ها، بخش ها و استفاده های خاص میباشند. علاوه بر این، گنجینه مهر پارس دارای ظرفیت کامل محاسبه درها با استفاده از برنامه های محاسبه پیشرفته است. ما می توانیم یک درب ضد انفجار تولید کنیم که بتواند فشار پویا و / یا ایستا و یا تاثیر قطعات / پرتابه را در درب در طی و / یا پس از انفجار حفظ کند! این امکان وجود دارد که درب های کشویی مقاوم در برابر انفجار، درب های کشویی و درب های هادی با خواص دیگر ترکیب شود. به عنوان مثال، یک درب مقاوم در برابر انفجار می تواند با عایق صوتی و با توجه به ویژگی های مقاوم در برابر آتش ترکیب گردد.

درب ضد انفجار صنعتی

صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری زیادی را برای طراحی کارخانه های فرآیندی انجام می دهد تا احتمال انفجارهای تصادفی را به حداقل برساند. اگرچه احتمال انفجار تصادفی بسیار کم است ولی تمام ساختمانهای واقع در محدوده انفجارهای تصادفی بسیار مقاوم در برابر انفجار طراحی میشوند.اگر درگیر عملیات پتروشیمی هستید، قبلاً با این فرآیند آشنا هستید. (پتروشیمی های طرف قرارداد با شرکت گنجینه مهر پارس) مهندسان به شما کمک می کنند احتمال وقوع انفجار را در مکان های مختلف تعیین کنید. آنها فشارهای انفجار ، مدت زمان و مسیرها از جمله خطرات احتمالی آتش سوزی، گازهای سمی را برای مکان های مختلف پیش بینی می کنند.

قیمت درب ضد انفجار

اگر شما در یک محیط حساس کار میکنید، احتمالاً شما میخواهید تعیین کنید که هزینه های واقعی با تجهیزات مناسب برای ایمنی محیط کارتان چقدر میشود یا بصورت عامیانه قیمت درب ضد انفجار چقدر است !؟ برای بسیاری، نیاز به درب‌های مقاوم در برابر انفجار برای محافظت از کارکنان و دارایی های ارزشمند خود در صورت انفجار امری حیاتی است. بسیاری از عوامل می توانند بر قیمت درب ضد انفجار تأثیر بگذارند به همین خاطر شما با شماره های درج شده در سایت Gmpsafes.ir میتوانید تماس بگیرید و قیمت تمام شده برای درب ضد انفجار را متوجه شوید. هنگامی که تمام معیارهای شما برآورده می شود، ما قیمت پیشنهادی را پیشنهاد می دهیم و آن را برای شما ارائه می کنیم تا بتوانید تصمیم بگیرید و در تمام مراحل شرکت گنجینه مهر پارس همراه شما میباشد. ساخت و ساز درب های مقاوم در برابر انفجار سریع و ساده است و می تواند از لحاظ هزینه پایین تر و انعطاف پذیرتر از ساخت و سازهای سنتی باشد ( اگر ساختمان دچار حریق یا انفجار گردد). علاوه بر انجام یک کار بسیار بهتر در امر محافظت از پرسنل و منابع، ساختمانهای مقاوم در برابر انفجار حس آرامش را نیز به ارمغان می آورد. از آنجا که متغیرها و گزینه های زیادی (تنوع محصولات) با ساختارهای مقاوم در برابر انفجار وجود دارد، در مورد هزینه آن پاسخ آسانی وجود ندارد. این امر به نوع امکانات مورد نیاز برای سازه بستگی دارد شما میتوانید جهت مشاوره و دریافت قیمت با مشاورین ما در تماس باشید و مطمئن باشید که کیفیت سرلوحه شرکت گنجینه مهر پارس است.

انواع درب ضد انفجار

این درب ها در مدل های درب ضد انفجار تک لنگه ، درب ضد انفجار دولنگه و درب ضد انفجار سه لنگه و درب ضد انفجار یک و نیم لنگه قابل ساخت است . درب‌های مقاوم در برابر انفجار از فولاد ساخته شده و وزن آن در حدود 450 پوند است. این یک وزن بالا برای یک درب است، با توجه به اینکه متوسط ​​درب معمولی در یک خانه وزن آن زیر 100 پوند است.درب روی یک ساختمان ضد انفجار برای مقاومت در برابر نیروی قابل توجه موج انفجار ساخته شده است. یک مکان صنعتی یا یک ابنیه فقط به اندازه ضعیف ترین مؤلفه خود، قوی است، عاملی که به عنوان یک درجه واحد از آزادی شناخته می شود.گاهی حفاظت عامل بسیار مهمی میشود زیرا حتی یک موج انفجار با فشار به حداقل 5 psi می تواند صدمات قابل توجهی به بدن انسان وارد کند. این باعث می شود وزن درب کمتر مشکل ایجاد کند و وزن بالا در درب صنعتی باعث ایمنی ساختمان شود. همچنین بر خلاف یک درب سنتی، یک درب ضد انفجار نیاز کمی به تعمیر و نگهداری و توجه بیشتری نسبت به درب خانه متوسط ​​شما دارد. برای ایمن نگه داشتن مناطق کار، برخی از مراحل باید دنبال شود که در زیر در مورد آنها صحبت خواهد شد چون ایمنی محیط کار یک چالش بزرگ برای کارفرمایان و مجریان طرح ها میباشد.

بعد از خرید درب ضد انفجار چه نکاتی را باید رعایت کنیم ؟

  • درب‌های ضد انفجار را باز نگذارید : هرچند به نظر می رسد وسوسه انگیز است، ولی هرگز نباید درب‌های مقاوم در برابر انفجار را باز بگذارید تا بتواند ورودی و خروج از ساختمان را کنترل کند. با باز کردن درب مقاوم در برابر انفجار، مقاومت در برابر انفجار ساختمان از بین می برد، زیرا این امکان را می دهد تا موج انفجار در مواقعی که معمولاً از آن عبور می کند با داخل ساختمان ارتباط برقرار کند.
  • تعمیر و نگهداری منظم درب‌های مقاوم در برابر انفجار : درب ساختمان مقاوم در برابر انفجار یکی از عناصری است که به نگهداری گاه به گاه نیاز دارد. در صورت عدم انجام تعمیر و نگهداری منظم، درها به دلیل وزنشان در معرض خرابکاری قرار دارند. لق زدن به این معنی است که می توان لولاها یا چفت ها را از تراز خارج کرد و باعث می شود درب به درستی بسته نشود، بنابراین درب به معنای واقعی کلمه در می پیچد که دیگر داخل قاب درب نباشد. بازگشت به اصطلاح "درجه آزادی واحد"، که در بالا ذکر شد، دری که دیگر به درستی بسته نمی شود و نمی تواند ببندد، می تواند بر مقاومت کلی در برابر انفجار ساختمان تأثیر منفی بگذارد. تعمیر و نگهداری از درب ضد انفجار برای مراقبت از این مسئله باید هر 60 روز یکبار انجام شود. در حین نگهداری، لولا، چفت و بست ها باید مورد بازرسی قرار گیرند، در صورت لزوم سفت شوند و سخت افزار فرسوده جایگزین شود. در طی این نگهداری، مؤلفه دیگری که باید بررسی شود مایع موجود در مکانیزم هیدرولیک است که گاه به آن بازو گفته می شود، در قسمت بالای درب قرار دارد. این قطعه ای است که مانع از کوبیدن درب نمی شود و باعث باز شدن و بسته شدن آن می گردد.
در حالی که درب‌های مقاوم در برابر انفجار ممکن است از نظر وزن دارای وزن قابل توجهی باشند، مهم است بدانید که بسیاری از تحقیقات و مهندسی ها در طراحی آنها بکار رفته یا نه. استفاده از آنها به روشی که شرکت سازنده در نظر گرفته است ضروری است. هنگامی که این قانون رعایت شود، همراه با تمام تعمیر و نگهداری های لازم، درب‌های مقاوم در برابر انفجار دچار مشکلی نخواهد شد. شما همچنین میتوانید با نمایندگانی که در سراسر ایران از محصولات ما وجود دارند در ارتباط باشید و اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایید.